måndag 29 oktober 2018

Sara Bäckmo kommer till Jeppis!

Ni har säkert hört att Sara Bäckmo, kvinnan bakom Skillnadens Trädgård, kommer och föreläser till Jakobstad snart?
Om inte så vet ni det nu!

Onsdagen den 14.11 kl.18.15-21.15 i Stora auditoriet i Jakobstads Gymnasium.
Under de tre timmarna är det föreläsning, paus, frågestund, boksignering och fröbyte.


2016 gav Sara ut sin första bok "Skillnadens Trädgård" och hösten 2017 kom bok nummer 2 ut "Skillnadens Skörd". Nyligen gav hon ut den tredje boken "Vinterodling". Mycket läsvärda böcker som innehåller massor av fakta, inspiration, vackra bilder och bra inforutor.

Boken om vinterodling har jag inte hunnit läsa klart ännu. Kommer antagligen en recension på den vid ett senare tillfälle...

Sara har besökt nejden tidigare, nämligen 2016 då hon gästade i Nykarleby. Då var jag också på plats med kameran så det finns både bilder och filmklipp från tillfället. Hon är en fantastisk föredragare! Hon sitter på mycket kunskap, vilket hon delvis samlat på sig genom att testa gränserna och pröva sig fram. Hon är en riktig förebild när det kommer till att förlänga odlingssäsongen. Det var Sara som fick mig att testa vintersådd från första början, men även att tänka annorlunda i mitt odlande.

Jag kan varmt rekommendera denna föreläsning för alla odlingsintresserade, eller om man annars bara gillar att vistas tillsammans med andra trädgårdsmänniskor!

Gå in HÄR för att läsa mer och anmäl dig till föreläsningen om du tycker att detta låter intressant. Kanske vi ses i vimlet?
Jag kommer att filma en del av kvällen, så man är välkommen att komma fram och ge en kommentar om föreläsningen efteråt, eller kommentera förväntningarna innan.

Arrangör: Arbis

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen