söndag 24 december 2017

Lucka 24


Lucka 24 - Julafton

Det var luckan som var tänkt till inspirerande bilder av min vinterstylade terass... *harkel harkel*
Nu är det ju såhär att jag jobbat långa dagar och det har varit mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem. Tiden och orken har inte riktigt räckt till, så nu står vi här, med en vinterstyling ute som är påbörjad, men långt ifrån avklarad!

Såhär blev julen utanför vårat hus.

Måste inleda med att jag ringde hem från jobbet : "Hej vad gör ni? Solen lyser ute! Kan ni ta Alex kamera och fotografera huset, trädgården och lite från terassen??"

Här är slutresultatet... i solnedgång... Fotograferat av maken med sonens kamera.


Vår utebelysning är på timer och är avstängd några timmar under dagen.
Nöjd över den nya trappan, speciellt då vi hann få den klart innan vintern.



På kvällen då jag kom hem från jobbet försökte jag fotografera huset i mörkret, gick sisådär. Inte den bästa kvaliteten och kameran förvrängde ljuset och färgerna lite, men det får duga.

På terassen ligger ett litet snötäcke. Mina krukor med rödbladig alunrot är fortfarande helt okej, så de har fått stå kvar här på borden/lådorna. Nu är bladen aningen hängiga efter snön som tryckt ner dem. I en klåtkruka ligger ett gäng med kottar och i en rostig konservburk står en knippe krokiga grenar från skogen.




Gräsen har blivit bruna, men får stå här som bakgrund. För mig gör det inget.
Har tillverkat min första mosskrans av renlav. Mosskransar har jag nog gjort förrut, men inte av denna gråa fluffiga mossa.

Det är minimalt med dekorationer

Tanken var att jag skulle ta några små tallar från skogen och ha dem som lite höjd här, men de kom sig aldrig ur skogen...



På dörren hänger kransen (som ni såg i lucka 4).
Utefter hela framsidan av huset har vi satt fast en ljusslinga. På bilden ser den grön ut, den är inte det, utan varmvit. Det blev så mysigt, tyvärr kommer inte den känslan fram i bilden. Jag blir glad varje gång jag kommer hem och kör upp på infarten. Det lyser upp väldigt bra på gården dessutom.




Det ser så annorlunda ut här på gården denna vinter! Roligt. Vi är nöjda!
Så här såg det ut förra året... (inte tagit i december dock)


Detta var den sista luckan i min julkalender.
God jul allihopa!
Nu ska vi njuta av lite ledighet!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen