måndag 18 december 2017

Lucka 18


Nåja, bättre sent än aldrig!
Igår skulle vi ha gäster när maken fyllde år. När bordet skulle dukas började jag istället fixa adventsljusstaken!


Det blev en väldig stilren och enkel variant iår.
Vi kan kalla den två-minuters-ljusstaken.
Dottern sprang upp i skogsbrynet efter några små kvistar lingonris och jag plockade fram ljusen och min nya ljusstake som jag köpte på jobbet för 2 veckor sedan.

Jag använde en tunn spoltråd i brons att fästa kvistarna med.
Klart!



(Duken är inte den snyggaste, men det var det jag hastigt hittade i skåpet...)

Eftersom det då var tredje advent (redan!), så passade jag på att blåsa ut ljusen vart efter de brunnit en tid. Så nu har jag ändå effekten av att det blivit tänt ett ljus för varje adventsvecka.. Lite fusk, I know!


Så har jag inte bytt gardiner ännu...
Förhoppningsvis hinner jag fixa det ännu, och förhoppningsvis hittar jag en snyggare duk. Funderar på att köpa gråa ljus också...

Glöm inte att idag är den sista dagen du har möjlighet att delta i utlottningen av en snygg lykta med ljus från Sunds Trädgård! Mer info i lucka 16.

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen