söndag 26 juni 2016

Midsommar på Långören

Vilken underbar midsommarhelg vi haft!

På fredag åkte vi iväg till Nykarleby direkt efter lunch. Makens syster har villa ute i skärgården. Barnen har längtat så till helgen! Vädret var underbart och massor med tid i vattnet med kusinerna väntade!
Lek, bus, chill, familjen och god mat. Det perfekta reseptet på en bra midsommar!

Hamnen vid Andra sjön/Tullmagasinet.
Fotograferade sonen utan hans vetskap. Det såg bara så skönt och avslappnande ut där han satt på en sten och tittade på vattnet. Alla andra barn simmade, men han väntade lite innan han dök i.


Casa Villa Holmberg


Alla utom jag i vattnet. (lite försiktig ännu efter operationen)

Vi hade så mycket god mat.
Sallad (60% från min trädgård), hemgjord potatissallad, grillade grönsaker, majs, nypotatis, varmrökt lax, grillad grisytterfilé och rådjur... Ska jag göra listan längre??
Men mitt i all matlagning och hunger så glömde jag att fotografera maten!
Efterrätten ska som sedvanligt innehålla jordgubbar! Den fick jag på bild.


Yngsta kusinen (1år 2mån) och hunden Hugo.


Blev fiskat en del också.
Sonen åkte ut själv och fiskade, han fiskade med kusinen och jag rodde ut med honom och kastade efter gäddor ett par timmar under lördagen.
Äldsta sonen och äldsta kusinen på fisketur.


Sköna lördag med lite småregn utanför villan och chill inne i villan. Alex sitter och matar kusinen.
(instagram-bild)


Sen kom dimman!
Man såg inte långt när vi skulle köra tillbaka till hamnen på lördag kväll.
Dimman är så vacker, men kan vara riktigt farlig. Det kändes lite spännande att inte så långt framför sig när vi körde, men samtidigt kändes det så lugnt och magiskt.



Söndag idag och vädret är strålande igen!
Nu åker vi till beachen!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen