måndag 12 mars 2018

Såkalender

Nu har jag fixat en såkalender på bloggen!

Jag brukar göra en såkalender i mitt trädgårdshäfte, vilket jag gjort även iår.
Jag skriver sådatum, namn och sort, antal frön jag sår (eller så märker jag i om det är bredsådd, då räknas inga frön!), när de gror, hur många som gror, när de skolas om och utplanteringsdatum. Finns även lite utrymme för anteckningar.


Efter att jag såg Ninas såkalender på bloggen så tänkte jag att det vore roligt att ha den digitalt också.

Så jag tog kontakt med min personliga IT-support Nina!
Vips, så hade jag en jag också!

Än sålänge kan man se vad jag sått på vilka dagar och när de grott och blivit omskolade.


Genom att klicka på rubrikerna så öppnas en ruta där man kan läsa i beskrivningen vilka sorter jag sått eller skolat om, hur många som grott och storlek på krukorna vid omskolning mm.



Ni hittar även såkalendern under en egen sidflik högst upp i bloggen. Där kan man fritt bläddra mellan månaderna för att se när jag gjort mina sådder mm.

Såkalendern är inte alls svår att skapa, det är bara att gå till ditt googlekonto!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen