tisdag 19 februari 2013

Helgens tulpaner


I lördags köpte jag hem två knippen med tulpaner. Känns så mycket trevligare att ha färska blommor på bordet. Oftast är det just till helgen jag köper dem, eftersom det är då vi är mest hemma och hinner njuta av dem innan de blir överblommade.


Redan följande dag hade de öppnat sig betydligt mer. Gillar dessa fylliga, dubbelblommiga tulpaner.
Tulpanerna är grönspräckliga, det gör dem extra snygga!

Nu är vi redan inne på tisdag och mina fina tulpaner på köksbordet är fortfarande fina!


- Kitty -

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Jag kikade just på färggranna tulpanbuketter då jag var och handlade på ABC ;) Men min bukett som jag gjorde i skolan förra veckan (med tulpaner, syrener och viburnum) är ännu fräsch, så jag kunde hålla mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen