onsdag 13 februari 2013

Tog farväl av min praktikplats, men snart är jag tillbaka!

Får ursäkta mig, har haft så fullt upp de senaste dagarna att jag inte hunnit uppdatera här på bloggen.

Måndag och tisdag denna vecka var jag på Blomqvist plantskola och avverkade en del av min arbetspraktik. Det var min tredje vecka, så nu blir det en period på skolan innan jag i april återvänder till plantskolan för att dra några veckor till.



I fredags på morgonen när jag var ut en sväng så fastnade blicken direkt på gläntan långt borta i skogen.
Det såg ut som att det brann inne i skogen när solen gick upp!!
(tyvärr så är bilden inget i jämförelse med verkligheten)


Det var tredje veckan som träden ympades på grundstammar, och snart är alla klara. I kylen står lådorna med de nyympade träden uppstaplade i väntan på att bli planterade till våren.
Minns ni inte hur det såg ut när de ympades så kan du kolla in det HÄR

I kylen står också radvis med lastpallar, färdigt packade med träd och buskar så långt ögat kan nå! De får vara i vintervila här och till våren körs de ut och skickas iväg runtom Finland och Sverige!
(Vet inte vilka alla länder de ska till, men åtminstone de två)

Får tacka för dessa tre veckor (var 2 dagar/vecka på sidan om skolan). Nu är det en period med vanliga lektioner på skolan som gäller. Men sen kommer jag tillbaka, och då är det äntligen vår och plantbutiken ska ställas i ordning inför öppning!!

Idag är det onsdag, och det betyder att jag varit på skolan i vasa. Det var sista gången vi hade "Trädgårdshantverk".
Imorgon får ni se vad vi gjorde!



- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen