fredag 22 februari 2013

Resultat - trädgårdshantverk del 2

Ni minns kanske att i kursen "Trädgårdshantverk" som jag bloggat om tidigare så hade vi ett avsnitt med luffarslöjd.

Jag blev ju inte alls klar, men igår kväll tog jag tag i det och gjorde den klar!

Här får ni se hur min metallkorg blev!


Var snäll nu! Detta är första gången jag testat luffarslöjd!


Valde att ha bara ett handtag, därför lade jag det lite längre in på för att korgen ska va lättare att bära med sig när jag skördar mina grönsaker... Eller vad den nu blir använd till. Kanske jag bara sätter en blomkruka inuti den, eller kanske det är där mina trädgårdsredskap ska stå?


För att visa den "i användning" så lade jag i två garnnystan...

Gillar denna typ av korg. Där man ser igenom vad som finns i den och så ser den sådär gammal ut!


Sedan när jag kommit så högt som jag ville, klippte jag den tjockare järntråden (som var mina stommar) så att de var lika långa. Sedan snurrade jag ner dem för att man inte ska skada sig på dem, för de är jättevassa annars.

Väntar på att få ta ut den till våren!
Där kommer den sedan att rosta när det regnar på den och bli sådär gammalt rostbrun...

Jag hade även tänkt visa hur mina betongkreationer blev. Tyvärr är de fortfarande kvar i Vasa eftersom jag inte alls var dit denna vecka... Ni får vänta 2 veckor innan jag får hem dem! Ska bli så spännande att se om dom blev lyckade!!



- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen