onsdag 29 juli 2015

Ett hörn i trädgården...

I hörnet innanför häcken finns stenpartiet, som var det första jag gjorde här på gården för 11 år sedan. Jag har senare ändrat på både stenar och växter en aning men den stora skillnaden är nog gngarna av betongsten som nu finns runtom! Dessutom skarvade jag i rätt mycket när vi gjorde gången av betongplattor mellan häcken och rabatten på 2009. Vi grävde upp hela hörnet och fortsatte med stengången genom hela och på sidorna blev det äppelträd, rosor och bark. 2012 blev det även betongsten framför stenpartiet. Använde en annan typ av sten och på två ställen där det kurvade inåt så gjorde jag solfjädrar av grå betongsten.






Jag har fått dela på växterna ett par gånger, och det borde göras igen!
Men det är roligt att det växer!

Här finns ett inlägg som jag publicerade för några år sedan om ni vill se hur det har sett ut tidigare!


Kitty

1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Det händer mycket på 11 år men visst är det kul att det växer . Det skulle vara värre om det var tvärtom ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen