onsdag 15 juli 2015

Nytt besök i Sandras gröna värld

Här i nejden finns en stor förening som jag är medlem i, nämligen NÖT - Norra Österbottens Trädgårdssällskap. Det ordnas månadsmöten, resor och trädgårdsbesök mm, för att alla trädgårdsentusiaster tillsammans kan göra roliga saker med delat intresse. Dessutom får man extra rabatt på sina inköp i flera av nejdens plantskolor och trädgårdshandlar!

I måndags var det besök till två privata trädgårdar i Jakobstad på schemat!
Den första av dem var hos Sandra Konttinen!

De flätade pilträdena som står i krukor har Sandra själv plockat ur diket och format!

Stig på!

Bakgården sett från lounghörnet längst in i trädgården


Ett hav av Kantnepeta har helt täckt in en av gångarna som går bakom sittgruppen, där kan man inte mer ta sig igenom! Mäktigt!



Paeonia 'Bowl of beauty' mitt bland Kantnepeta

Luftlök
Kan ni gissa vilken sorts häck Sandra har som är så grön och frodig?? Den doftar helt underbart när man går förbi och drar fingrarna igenom den... 
Det är pepparmynta!!! Häcken är en liten avgränsare till deras utespa! Tänk en varm sommardag när man kan sätta barnen i badkaret utomhus och själv sätta sig bredvid och ta det lugnt, medans man håller ögonen på dem... Sånt vill jag ha!

Pepparmynta-häck till spa-avdelningen



Skulle kunna visa hur många bilder som helst, men någonstans måste man sätta punkt.

Fick äran att gå i trädgårdarna tillsammans med detta fantastiska gäng (och många andra från föreningen)! Det är alltid full dialog och nära till skratt att umgås med dessa "trädgårdsnördar" ( och det säger jag med alla positiva och varma tankar jag kan).
Bloggsystrar / Trädgårdsnördar / De fyra musketörerna (som Nina så fint fick till det)
Jag, Sandra N, Sandra K och Nina.
Vad vore trädgårdsvärlden utan detta härliga gäng??!!

Sandra var med under öppna trädgårdar 28.6, då var jag också där, men blev utan batteri i kameran rätt snabbt... Gå in här för att se bilder från den dagen! 

Efter besöket hos Sandra körde vi vidare till följande trädgård, men det får ni se en annan gång...


Kitty

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Bra jobbat med kameran Kitty, jätte fina bilder, och bra skrivet! Ja det är roligt med trädgårdsnördarna, med er har man aldrig tråkigt, det händer alltid ngt skoj coh ett skratt är aldrig långt borta <3 Jag håller fullständigt med, vad vore trädgårdsvärlden utan er! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen