fredag 17 juli 2015

Skillnaden med redigerade bilder!

Kalla mig kameranörd, paparazzi, ja vad ni vill!
Ett av mina stora intressen är att fotografera. Jag gör det helst dagligen, men det hinner man ju inte! Men nästan!

Första steget till en bra bild är ju att hitta ett bra motiv, hitta en bra vinkel, bra djup, rätt ljus och skärpa och förstås att fånga motivet!

Andra steget kommer när bilderna gått in i datorn. Nämligen att redigera! Leka med ljus, färg, kontrast och skuggor! Riktigt roligt, men riktigt tidskrävande!

Nu ska jag visa några bilder där ni kan jämföra hur bilderna var före och efter redigeringen!
(En del av orginalbilderna hann jag "ljusa upp" och spara, men skillnaden syns ändå bra!)









Kitty

3 kommentarer:

Jennifer sa...

Vad roligt inlägg! Jag köpte just en kamera och vill sätta mig in i redigering så detta var mycket intressant :)

Ida-Marie sa...

Jag tycker också det är roligt att redigera bilder, man behöver inte göra ens mycket för att bilderna skall bli snygga :)

Anonym sa...

Vad duktig du är! Du får berätta på söndag när vi ses vilket program du använder :) /Catherine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen