tisdag 14 juli 2015

Kvällssol och terasshäng

Ibland när man har en ledig kväll och solen strålar, så är det rätt skönt att bara mysa i hängstolarna. De är nog ett av mina bästa köp denna sommar! 

Upphängningen är en tillfällig lösning (man tager vad man haver), tills vi skaffat nåt snyggare som är tillräckligt stabilt. Här sitter någon dagligen! 
Denna stensatta terass under tak är bakom huset mot väst och solen når hit ca 17-tiden. Det finns några höga träd på andra sidan gatan som ger lite vandrande skugga en stund, men i övrigt är det strålande sol hela kvällen, (bara den är framme)!


Hängde här på söndag kväll med dottern under tiden kvällsmaten var i ugnen. Vädret var helt fantastiskt och jag njöt av de ca 15 minuter jag hann sitta där! I bakgrunden lyser solen upp min skuggrabatt där jag har Vintergröna 'purpurea', Daggkåpa, Brunnera 'Jack Frost' & 'Variegata', Ligularia 'Hietala', Humle 'Aureus' och några olika sorter av Hosta.


I bakgrunden lyser kvällsolen upp Daggkåpans limegröna små blommor. Självklart satt jag inte med ögonen slutna eller rullade tummarna. Nej! Jag ville ta in varje sekund, varje solstråle och varje grönska runtom mig! SOMMAR!


Lekte lite med kameran, djupet och zoom... Är rätt nöjd med resultatet! Har knappt redigerat fotona, utan de är nästan direkt från kamera-ursprung!





Igår kväll fick jag äran att tillsammans med ett stooooooort gäng trädgårdsvänner (från NÖT/NorraÖsterbottens Trädgårdssällskap) besöka två härliga trädgårdar i Jakobstad! Självklart var de FYRA musketörerna samlade! Mer om det snart...


Kitty

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Vi har en hängstol på balkongen och den är välbesökt. Den har hängt med i ett par år så det är snart dags att skaffa en ny. Funderar på en sådan där med ställning..
Fina kort fick du till medans du lekte med kameran :)

♥Min Eden♥ sa...

Ja om det är någon blomma som jag förknippar med dig så är det daggkåpa (och hosta förståss...) Fin fiiina bilder Kitty!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen