fredag 31 juli 2015

Sena kvällar i trädgården!

Den här veckan har jag försökt spendera mina kvällar efter jobbet i trädgården.. några av dem i alla fall. Skulle bara rengöra dammen och installera pumpen i måndags (bättre sent än aldrig), men det slutade i att jag grävt upp den stora fina Hostan 'Robert Frost' och delat den i sju delar! Klippte ner lite perenner, rensade lite ogräs osv...

(Ursäktar bildkvaliteten, det blev bara snabba mobilbilder och instagram under arbetets gång. Ska ta mer bilder med Canon från trädgården en solig dag...)


I tisdags var min lediga dag. Det blev rätt många timmar i trädgården då. Vi hade strålande sol och det var riktigt skönt att peta i rabatterna. Hade tänkt att jag bara skulle städa och rensa i trädgården... Men plötsligt hade jag grävt upp ca 4-5 skottkärror med gräs! Nu skulle träkanten äntligen bli stenkant! Samtidigt passade jag på att bredda rabatten närmast asfalten på bakgården...


Min Stephanandra var på väg över stenkanten, så den fick lite mer utrymme att växa! Dessutom är Juniperus 'Repanda' påväg att växa över Hosta 'Mamma Mia', så den blev flyttad.



Ikväll blev jag så gott som klar med stenkanten, fattas bara sista biten eftersom den måste kapas först. Några plantor hann flyttas och planteras osv... Färdigt resultat kommer sedan... Var tvungen att ha en liten paus i början på kvällen när himlen plötsligt öppnade sig (igen) och regnet öste ner! Senare blev det klarblå himmel nästan, men ändå kom lite småregn titt som tätt (ur vilka moln??). Tur nog så smälter jag inte, utan jobbade vidare, det höll ju myggen borta!

Det här är ju sådant jag har tänkt göra en tid, men inte riktigt hunnit med. Nu inför öppen trädgård så kände jag lite mer press att få det överstökat! Har tyvärr en stenkant som jag inte hinner åtgärda, vilket stör mig fruktansvärt, men sånt är livet. Man kan ju inte hinna med allt!

Efter fredagens jobbskift så ska jag faktiskt ha lite ledigt! Ska bli så skönt! Under nio dagar så ska jag bara jobba 2! Fem dagar ledigt, två i jobb och två till lediga! VACATION!


Kitty

1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

"jag ska bara" brukar bli så mycket mer så även för dig märker jag;) Snyggt blev det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen