måndag 27 juli 2015

forts. Ett besök i 'Min Eden'

Idag ska ni få se resten av Ninas vackra trädgård!

I växthuset dinglar det av vindruvor och tomater! I flaskor finns fröställningar av Vallmo snyggt sorterade och märkta. De har otroligt snygga och dekorativa fröställningar, passar bra att använda som snittgrönt i blomarrangemang, men är så fina såhär i sin enkelhet!





Det finns flera växter jag förknippar med Nina, Vallmo är absolut en av dem! De växer runt om i trädgården i olika färger och skepnader. Vackra skapelser!
... Jag undrar vad deras mission är? ...Har de någon baktanke eller något mål när de väljer sina växtplatser? ...Kollar de in året innan var de ska fröså sig till nästa säsong? ...Kanske de har ett hemligt uppdrag?? ...Kanske är de som vakter, som ser till att trädgården håller sin balans? Balansen till det naturligt lummiga... Eller vill de bara finnas överrallt och säga "Hej, titta på mig!"??




Längst in i trädgården, i hörnet bakom garaget, bakom klälinan, har Nina en snygg betongbänk som hon gjorde för några år sedan (..så avis på den!!). Nu har hon förstorat stensättningen och gjort en ny gång av betongplattor som leder till det nya snygga förrådet.


Medan Nina slutförde trädgårdsjobbet kvällen innan 'öppen trädgård' så minglade jag runt med min kamera. Vi möttes här och där, snackade, skrattade, skämtade, skrattade... log ännu när jag kom hem!


Ska bli intressant att se vad hon ska hitta på för fint runt plommonträdet i den nya rabatten som uppkommit intill gången...

Det är ingen skillnad var i trädgården du står, så är det svårt att missa den rikblommande rosen 'Sointu' som står i full prakt med sina blommor skiftande i olika nyanser av rosa! 


'Sointu'


Tack Nina för att jag fick vandra runt i din Eden! Det var precis vad jag behövde efter en kväll på jobbet! Att få gå runt, ta in alla intryck, fotografera, prata, skratta så tårarna rinner och bara njuta av omgivningen!




Kitty

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Va mycket nytt sen jag var dit sist! Nina är nog en stor inspiration!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen