söndag 26 juli 2015

Ett besök i "Min Eden"

Har du någongång besökt Ninas härliga trädgård 'Min Eden'?
Vet inte vad det är, men den utstålar värme, passion och harmoni. Den har själ! Nina har lyckats föra in hennes egna konstnärliga känsla i trädgården. Runt varje hörn, genom varje stig och bakom varje blad så hittar man en ny överraskning!

I torsdags bjöd Nina in till trädgårdsvisning. Jag hade inte möjlighet att besöka henne den dagen, men fick äran att träda in i 'Min Eden' kvällen innan medans hon jobbade på i trädgården med den sista finnishen!

Nu ska jag bjuda på en bildbomb av slingrande stengångar, vackra växter, kreativa lösningar, snygga kombinationer och intressanta föremål/stilleben!

Rosa 'Louise Bougnet'

Riddarsporre, pioner, stjärnflocka i olika kulörer blandat med ett flertal rosor ss. 'Martin Frobisher' m.fl.

Vart än man blickade så fastnade ögonen på stora vackra Pioner! Vilken storlek på blommorna?!! Helt enorma! Vad har kvinnan i sin jord??!



Nytt i trädgården var att gruset vid uteplatsen bakom blomrabatten nu hade blivit stensatt! Snyggt och prydligt! En till gemensam passion jag och Nina har, STEN!


Trädgårdshunden Nessie ville gärna hänga på!




Hittade en stor vit klocka inne i rabatten... osäker på vilken det är... Kunde det vara en hybrid av Prickklocka? Den hade blommor som var dubbelt längre än bredden. Fantastiskt vacker inuti!


Smultron som kantväxt

...Men hur kunde ni gissa??!
Visst blev det så att denna trädgård kommer uppdelad i två inlägg!!
Hade så många bilder jag ville visa att jag inte kan trycka in allt på en enda sida!

I morgon kommer andra delen. Även då utlovas bilder från ett nytt projekt i Ninas trädgård...
Fortsättningen hittas nu HÄR!


Kitty

3 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Tack kära bloggsystra, för de fina bildera. Man blir ju rörd! <3

KesäKukka sa...

Fina bilder, en otroligt vacker trädgård!!! :)

Rost och rädisor sa...

Ljuvliga bilder med mycket sommarkänsla och räfsan i rosbusken gillar jag särskilt.
Allt gott
Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen