fredag 27 april 2018

Radiointervju - Radiohaastattelu

Som ni kunde läsa tidigare HÄR så hade jag en radiointervju i trädgården för Yle Kokkola i måndags.
Intervjun skulle handla om mig, min trädgård och mitt intresse för trädgård. Det blev nästan bara odlingssnack, både om köksträdgården hemma och odlingslotten.

Flera har sagt att de gärna skulle lyssna på intervjun som sändes tidigt på tisdag morgon, men materialet finns inte på Yle Arenan.


Då intervjun sändes på radio så spelade jag in det med mobilen...
Nu har jag klippt ihop lite bilder och filmklipp och satt ljudet från intervjun i bakgrunden. Intervjun går på finska. Hade tänkt om jag skulle göra textning på filmklippet, men det var så massa snack, och det började bli sent. Hade varken ork eller tid att lyssna av, översätta och skriva in all text. Vi pratade så tätt att ni skulle säkert inte hinna läsa det ändå..

För er som vill lyssna så kommer klippet här. För er som inte förstår finska så kan ni njuta av bilderna.



Ni får ursäkta allt jag sa fel, men ibland kan det bli så när man snabbt ska hitta orden och språket inte är det egna modersmålet,,

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Men vilken bra finska du besitter! Vilket roligt inslag :D Bra jobbat!!

Drömgården sa...

Tack Nina! :D
/Kitty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen