onsdag 25 april 2018

Vlogg: Ledig måndag, intervju & odlingslott


Det är inte alla dagar man har radiointervju i trädgården.
I måndags hade jag det!
Det sändes på radio (Yle Kokkola) tisdag morgon, men tyvärr hann jag inte få upp min vlogg innan dess. I måndags hade jag en ledig dag, och då passade jag på att vlogga. Dagen var så fullspäckad så redigeringen gjordes tisdag kväll. Sedan hade jag problem med uppladdningen, men nu är det klart.

Efter intervjun åkte jag ut till odlingslotten.


Som ni ser så smälter odlingslotten fram... åtminstone den delen som inte är fixad ännu...

På lotten har jag nu fått mina första fröer i jorden!
Det blev en pallkrage med olika sorters morötter.


I den ena bädden hade jag sått lite vinterportlak och spenat på hösten. Det blev lite sent, så jag hann aldrig skörda mer än lite spenat. Nu när snön börjar dra sig undan så upptäckte jag att de båda har övervintrat under snömassorna!!



Träden bakom min odlingslott skuggar väldigt mycket! Det syns tydligt hur den bakre delen av lotten fortfarande har mycket snö i gångarna och det är blött! Det är dessutom den änden av lotten som är ganska låg...



Här kommer vloggen som jag klippt ihop!



Är ni nyfikna på intervjun?
Vill ni höra den?
Den kom inte upp på arenan så att man kan lyssna där, men den finns inspelad på min mobil...
Ni hittar den HÄR. (klick)

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen