torsdag 12 april 2018

Det våras på terassen

Vår... Jag vill ha vår!!!

Nu har vi nog vår, men jag skulle så gärna påskynda att snön skulle försvinna och att marken torkar upp. Att vårlökarna skulle dagas och grönskan lysa med sin närvaro. Alltså riktigt vår, med färger i trädgården, framförallt snöfritt!

Lite vår försökte jag få här hemma när jag ställde ut narcisser och vita pärlhyavinter till påsk.. men det blev ju lite kallt, och jag lät dem stå ute...




Inte så snyggt med frusna pärlhyacinter...


Narcisserna på trappan har klarat sig betydligt bättre.  De har också stått ute sedan påsken, utan att bli inlyftade emellan, även om vi haft ordentliga minusgrader om nätterna.


Efter denna snörika vinter har vi ännu ingen bar mark, endast vägar och infarter.
Men nu har vi haft soliga dagar, även om vi haft en del kalla nätter, så snön minskar hårt för varje dag. Nu ska ni få se bild från 1.4 och bild tagen idag 12.4.

I slutet av mars trotsade vi snön och skyfflade bort så att vi kunde fika på terassen.


12.4.2018

Här är inte alls vårstädat ännu, men till helgen ska penséerna flytta in på terassen!
Borde gå ut och slå lös bitar av isen på terassen, för då smälter det ännu snabbare! Ibland måste man hjälpa till lite...

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen