tisdag 17 april 2018

Hjälper våren på traven

Det är något speciellt med våren och snön som smälter!

Det är samma sak varje år.
Jag kan inte låta bli att hacka is på terassen för att det ska smälta snabbare.
Kan inte låta bli att skyffla snö i rabatterna och slänga ut det på asfalten.
Kan inte låta bli att dagligen gå och lyfta på locken i odlingslådorna och plastbackarna med kallsådder.
Kan inte låta bli att kika om något kommit upp ifall en del av någon blomrabatt tittar fram.
Det här listan kan göras lång...



I söndags var en helt underbar dag! Jag hade ledigt och spenderade så mycket tid jag bara hann ute. Hackade mycket is lite överallt och skyfflade snö ut flera rabatter och igensnöade gångar. Bra träning!

Entrérabatten som är uppefter terassen blev också lite fattigare på snö.
Jag brukar inte titta så mycket var det landar, så man ska inte gå så nära när jag kommer igång...
Jag står uppe på stenkanten, kör skyffeln ner i snön och slänger den bakom mig på infarten. Snön smälter otroligt snabbt på den mörka asfalten soliga dagar som denna.
Tittade bara en gång på mätaren och då hade vi över +31 grader i solen!



På terassen finns inte mycket snö kvar!

Så den sida där vi tagit bort lite snö (och sedan gått och hackat iskanterna lite varje dag) är det ni snöfritt och torrt! Det är där vi fikat de två senaste veckorna. På andra halvan av terassen finns lite snö kvar, men det är väldigt lite. Snön fram för terassen och också sjunkit ihop väldigt bra. En nackdel är ju hur blött det är överrallt...



Nu, två dagar senare är skillnade ännu större!
Det går hårt framåt nu och jag känner vårinspirationen i luften!
Love it!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis sådär gör jag också. Först, under vintern, skottar jag in snön på tomten. Sen under våren, ut med den för att smälta fortare. <3


//Marie

Trädgård i Torslanda sa...

Hoppas att du blir av med snön snart, för nu vill vi har riktig vår.
//Helene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen