fredag 20 april 2018

Miss i kallsådden...

I halvskugga bakom garaget står två plastbackar med kallsådder. Jag tittar till dem titt som tätt för att se om nåt händer... Det är ju så intressant, så man kan inte låta bli att vara nyfiken.


Här nyligen då jag kikade in började jag fundera varför två av trågen var så blöta....
Inte kan ju jorden vara frusen så att snön som smällt lämnat kvar...
Lyfta upp två tråg som såg mycket blötare ut än de andra som var passligt fuktiga, kikade under dem och fick mitt svar...
Jag har glömt att ta hål i dem!!!
Hur lyckas man glömma 2 tråg av 8?? det är ju 25%!!



Jag gick efter hammaren och en lång spik.
Ställde trågen på isen och slog igenom spiken ett par gånger på båda trågen. Förhoppningsvis har inte fröna "drunknat"... 



Direkt spiken åkte genom (innan jag ens drog ut den) så började vattnet droppa genom bottnet. Efter ett par hål droppade det på friskt. Kanske jag hann rädda sådderna.. vem vet.. men det lär visa sig inom kort. 


Sådär kan de gå när man försöker vara effektiv och har lite för bråttom...

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen