tisdag 11 augusti 2015

Leka med kameran i trädgården...

Att det kan vara så roligt att leka med kameran?!!
Att hitta motivet, välja om man ska ta mot solen eller med solen, vinkla, zooma, flytta sig, zooma, vinkla, zooma, skärpa, klick! Och sedan är det ju redigeringen i datorn också. Men på bilderna ni snart ska få se är faktiskt mest bara ljuset som är redigerat...

Här kommer några bilder som jag gillade lite extra.

Vit sidenklematis, Clematis 'Paul Farges' ('Summer snow')

Klotlök, Allium sphaerocephalon
Höstaster
Äppel av sorten 'Lantun talvi' som börjar få lite storlek
Blomma från Hosta undulata 'mediovariegata'
Brokfunkia, Hosta undulata 'mediovariegata'
Vågar jag säga att det blev närmare 350 foton i trädgården?? Raderade direkt ca 80st..
Men det är bra med en liten fotobank inför veckans blogginlägg!
När jag går i trädgården med kameran i högsta hugg, så kommer ofta text i huvudet och ideér till inlägg samtidigt som jag fotograferar.



Kitty

1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Jo men visst är det kul och leka med kameran och diverse redigerings program .Fina bilder fick du till ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen