söndag 1 december 2013

Barnens adventskalender 2013

Så var återigen årets julkalender uppe och redan i användning. Blev lite tajt med tiden när tiden och orken inte var på min sida...

I onsdags satt jag och knåpade ihop en stjärna, den blir basen till årets kalender..



Torsdag hängde jag upp lite polkagrisar i stjärnan, så att det skulle se lite trevligare ut.


Fredag kväll satt jag och klippte tygbitar efter att barnen gått och lagt sig.


Lördag började jag kantsy påsarna och fick hela två påsar klara och upphängda innan vi skulle iväg på julmiddag hos min syster.



Hade tio påsar färdigt sydda, så när vi kom hem på kvällen och barnen var nattade var det dags att fortsätta stämpla på datum och fylla påsarna. Barnen blev glatt överraskade när det hängde tio påsar i stjärnan istället för två när de vaknade morgonen därpå!



Spännande att få öppna första påsen...


Efter frukosten var det dags att sy klart de 14 återstående påsarna! Men, nästa år, då har jag påsar! Då behöver jag inte sätta tid på att sy!



När påsarna var sydda och alla hade fått sin nummer blev de åter igen svängda till aviga sidan för att få en sömm i bottnet.


Hann få dem upphängda tills barnen kom in ur snöyran!



Det var min kalender till barnen iår! Hade tänkt dekorera den lite också.. men som jag nämnde här tidigare... ork och tid...

Ha ett trevligt december!



Kitty
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen