torsdag 31 juli 2014

Nykomling till min familj av Dagliljor

Har i år skaffat en ny daglilja
Jag miste några och kände att de måste absolut ersättas!

Hemerocallis 'Moonlit Masquerade'



Den har en blek aprikos färg med en pigg lila ring innan den övergår till limegrön längst in.
Frågar ni mig så är det en underbar färgkombination!
Blomman är rätt så stor och känns lite mäktigare när den står i blom.



Hemerocallis 'Moonlit Masquerade'

Snart är det helg! 
Själv får jag ha fredagen ledig men jobbar på lördag.


Kitty

2 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

ja vad är det med dagliljor, de är så ljuvliga. synd att de blommar så snabbt över de också...Och jo den vita liljan är den som började en dag för sent...:D åh såå vacker!!

Anonym sa...

Jag har några dagliljo men de blommar inte, har ni några odlingstips? Mvh Kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen