tisdag 19 augusti 2014

När omgivningen ändrar och äpplen växer...

För två månader sedan när jag gick en runda i trädgården fastnade följande på bild. Gröna äppelträd fulla av små äppelkartar och perenner som tagit form. I bakgrunden började slyet på granntomten bli högt och tätt...


Lantun talvi med äppelkartar 20.6.2014
 Ikväll var jag tvungen att plocka fram kameran, även om klockan var över nio och redan skymt ute. 
För en tid sedan grävdes granntomten upp och nu i helgen påbörjades garagebygget!
Ska bli helt trevligt med nya grannar. 
Vi känner dem sedan tidigare och boxas i samma grupp varje vecka!



Äpplena är betydligt fler i år! Tror att jag fick tio äppel förra året och nu är det massor!
Äntligen!
Har längtat efter att få en riktig skörd från mina träd!
Även om mängden ännu är rätt liten, så är det betydligt mer än jag fått tidigare!
Jag är lycklig iallafall!

Lantun talvi med växande äpplen 19.8.2014

Ännu är äpplet inte full storlek! Sorten är ett vinteräpple och mognar sent. Äpplena brukar vara felfria och fina med fast fruktkött och jättegod smak.


Så roligt att ni fortfarande tittar in här, även om mina inlägg inte kommer lika tätt som förrut!
Ska nog bli ordning på bloggen ännu, men dygnets timmar har bara inte räckt till...
Upptäckte just att antalet enskillda besök gått över 60.000!!! 
WOW!

HÄR kan ni kika in om ni vill blicka tillbaka på förvandlingen som skett i äppelhörnan under åren.



Kitty

4 kommentarer:

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Ihania kuvia sinulla täällä :) Oikein hauskaa viikonloppua, tulen varmasti lukemaan tänne jatkossakin :)

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Onnea, olet voittanut Aveon ja Huvikumpu Livingin arvonnassa, lähetin sinulle sähhköpostia :)

Drömgården sa...

Men va kul!!!! Älskar Happy Lights! :D Tänk så tur man kan ha ibland!?! :D

Rost och rädisor sa...

Det är guld värt att kunna lägga undan ett litet lager egna vinteräpplen.
Rabatten blev ju jättefin. Rodgersian är en favorit.
Trevlig helg
Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen