måndag 4 juli 2016

Måndagstema: "Mönster"

Juli månads första måndag. Den tänkte jag inleda med en av mina favoriter när det kommer till sommarblommor, nämligen Pelargonen!

Måndagstema kör ämnet "Mönster" denna vecka, så den passar in riktigt bra.
(i slutet av inlägget hittar ni en "add your link" knapp ifall ni vill haka på temat)

Pelargonen jag tänkte visa är en sort av Sörgårdens specialpelargoner.
Dolly Vardon Rosa



En ganska häftig och speciell pelargon måste jag säga!
När jag såg den på jobbet så kunde jag bara inte motstå, utan köpte hem en.
Jag tycker om ljusrosa pelargoner, dessutom passar färgen bra mot vårat blåa hus. Denna har dessutom riktigt läckra blad.



Bladen är vit ytterst sedan kommer en fläckig/prickig krans i lila-rosa med gröna inslag och grönt i mitten.
Varje blad är unikt.
Dessutom har den en vacker form och växtsätt.


Det var mitt bidrag med ämnet "Mönster" i veckans måndagstema.
Vad blir ditt? Ämnet kan man tolka precis hur man vill.

Nästa veckas tema kommer att bli: "Min stolthet".



Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen