måndag 24 juni 2019

Trädgården i mitten av juni


Nu är det fem före att pionernas knoppar ska slå ut runt om i min trädgård!

På bilden nedan är min fantastiska itoh buskpion 'Cora Louise' som hade sina första två blommor förra året och kommer ha 2-3 gånger så många iår.



Den traditionella gula dagliljan lyser som ett gult buskage som syns på långt håll.
(bilden tagen för några dagar sedan när de första hade sagit ut)



Runt kanten sprider sig den klarvita silverarven som ett gråaktiga snår. Har inte planterat denna i min trädgård, utan den följde med en annan planta. Den har så söta blommor, så jag har inte riktigt hjärta att riva upp den.


I entrérabatten är krypblågullet 'Stairways to heaven' i full blom.
Den riktigt lyser med sina vitbrokiga blad mellan allt grönt.



Det var en liten glimt från min trädgård.
Fortsättning följer...

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen