måndag 7 maj 2012

en stund i vårsolen...

Nu har jag verkligen försummat min blogg i allt för många dagar! Vet inte vart tiden flyger?? Det jag i alla fall gjort är att ha fram kameran lite hela tiden ;)

I ett tidigare blogginlägg lovade jag att visa bild på mina storblommiga krokusar när de slagit ut bredvid de småblommiga... nu dröjde det en stund, men här kommer det!


Och se vad det hemska regnet har gjort med mina fina stora vita krokusar!!



Här kommer lite glimtar från våren hemma hos mej...



Har inhandlat lite nya krukor. Har några som frusit bort när jag lämnat dem ute över vintern...
Var väl inte direkt såna är jag var ute efter, men de var så otroligt billiga så jag kunde inte motstå (betala hela 11€ för alla 3) och de kommer nog att passa in fint sen. I påsarna finns Pelargoner i både rosa och vitt, vita krysantemer, några vita stranddrift, randigt dekorationsgräs och några murgrönor med stora raka blad!
På bilden syns även mina kottar som jag samlat... så att jag har när kreativiteten slår till... eller så att jag har några i förvar när jag behöver dekorera något nästa vinter! Och för att inte glömma videkvistarna som står i hörnet... de ska nog bli något trevligt av dem sen...


1:a maj till ära ställde jag mig i köket och bakade morotskaka och limemarängpaj! På eftermiddagen samlade jag familjen runt bordet på terassen där vi hade en fika i solskenet! 



Mina funderingar nu är kring min nyttoträdgård och hur jag ska "inreda" terassen för att få den lite trevligare... men det får bli till nästa gång!

Trevlig lässtund till er alla! Hoppas ni hitta något inspirerande :)

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen