söndag 23 november 2014

Pysselfeber och tidnings-kändisar

Idag när jag slog upp tidningen så fanns två bekanta namn på samma uppslag.


Förra veckan var hantverkarmässan i Tammerfors. Där blev Åsa Broo's "Bandgrind" utnämnd till Årets nya produkt! Stort grattis Åsa för det! Bandgrinden (korsstygns-kex) kan även användas som halssmycke eller örhänge.



Sen har vi Sofia med bloggen Interior by Sofia som bjuder på enkla och billiga pysseltips. Hon har en jättefin blogg som bjuder på massa inrednings- och pysselinspiration!

Här visar hon tips på hur du kan återanvända gamla böcker eller dagstidnignar när du pysslar och inreder.




Det här är något som jag kommer att testa!

När vi hämtade hem barnen idag så hade Alva med sig hem en julgransboll som hon pysslat ihop med moster och kusinen. så vi är redan pågång!



I bakgrunden kan ni se en konservburk som är klädd med tidningspapper och används som kruk för en liten murgröna.


Vill ni ha mer tips på användning av konservburkar så kan ni kolla in inlägget jag gjorde i våras HÄR och ett som jag nyligen gjorde med bilder från terassen HÄR.

Nu känner jag mig återigen laddad med inspiration!

Have a nice sunday!


Kitty

1 kommentar:

Interior by Sofia sa...

Härligt om jag kunde bidra med en gnutta inspiration :) Ser att du också har pysslat ihop lite fint av tidningspapper... Tacksamt pysselmaterial är det, finns hur mycket som helst man kan hitta på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen