torsdag 19 november 2015

Att sätta upp en klocka...

Som ni kanske läst (HÄR) så håller jag på och fixar till vardagsrummet.
Jag har tavelväggen nästan klar. Sonen ville också bidra med ett litet konstverk, så han tecknade en hundprofil som jag satte upp på väggen. Ni skulle sett hans ögon följande dag när han upptäckte att jag på kvällen hade ramat in hans teckning!

Ska ännu fylla den sista vita ramen och fixa en grej i den stora tomma ramen.

Men, klockan ska först upp hade jag tänkt mig.
Har aldrig monterat en liknande innan, men nog ska jag få den rund!
Hade gärna haft den lite större, men utrymmet är lite begränsat mellan alla tavelramar.


Fick tänka till, mäta och pröva mig fram först för att hitta ett passande avstånd från tavlorna. I lådan fanns ett papper med linjer man kunde följa, så då slapp jag att mäta ut mellanrummet mellan bitarna.
Det var inspirerande att titta på äntligen hemma samtidigt som man stod där på en stol och försökte få till det. Det var så lugnt och tyst i huset, för både barnen och maken låg redan och sov.


Tejpade upp dem först med washitejp så att jag kunde ta ett steg tillbaka innan de hamnar permanent på väggen.



Nu har jag märkt ut på väggen var alla bitar ska sitta, men innan jag gör den klart får jag ta mig en sväng till butiken! Jag skulle köpa dubbelsidigt tejp idag, men kom hem utan.. suck!
Det knasiga med lampan var att alla bitar kom med skyddspapper på limsidan, men själva mittbiten med uret och visarna satt fast i lådan!! Litar inte på att det ska hållas fast på väggen utan hjälp, kändes endast klistrigt i kanterna. Så dumt!



Kitty
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen