fredag 11 december 2015

Julkalender: Lucka 11


Hos oss kläddes julgranen redan på självständighetsdagen den 6:e december.
Jag hör till dom som vill julpynta och fixa ända från lillajul, senast! Men sedan vill jag helst kasta ut allt redan innan nyårsdan!
Dessutom tycker ju barnen det är så roligt med julgranen framme, så de hade frågat efter den i över en vecka!



Vårat tjocka och fina julgransglitter kastade jag bort iår!
Något hade droppat på lådan så att det hade blivit fukt i glitterpåsen. Resultatet var att hela glittret hade sektioner som såg ut som rostigt slem och bara gick av!!
Satte upp vad som fanns, men det byts kanske ut senare...

I granen hittas lite olika bollar som jag själv pysslat ihop. Både klädda med pappersbitar och stickade överdrag.



Hade tänkt köpa nya julgransbollar iår, men hittade inga som jag riktigt fastnade för, så vi kör med det som hittades i lådan. De matchar ändå så bra med våra soffor. I övrigt inreder jag nästan aldrig med rött till julen, brukar säga att jag inreder för vintern!

Julgranen 2012 (+ mera stickade överdrag), 2013 och 2014

Kitty

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Här åker granen upp i helgen. Hade velat fått upp den tidigare men tiden räcker inte till (vart tar den vägen??). Jag vill ha upp den tidigt så den kan ryka tidigt efter nyår. Något år har den rykt innan..
Vi kör med två granar. En på övervåningen som barnen kan pynta som de vill och den på nedervåningen är det vi vuxna som klär. Det blir olika stilar men vackra på sitt sätt.
Jag önskar dig en skön helg och ni har lyckats få till er gran hur bra som helst :)

PaulaHelenas sa...

Ingen gran hos oss än.Vet inte riktigt om vi sparar det tills äldsta dottern kommer hem den 21....el så kommer den upp 19-20 dec. Vi har en äkta gran alltid. Imorgon ska jag o yngre dottern o handla julklappar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen