måndag 12 september 2016

Höstmarknad på Sunds Trädgård

I lördags var jag på Sunds, men inte i jobb, nej jag var som min egen privata person och sålde på
"Personalens skördefest"


Utanför caféet hade vi ställt upp bord, fyllda med läckerheter!
Flera i personalen hade bakat kakor av alla de sorter. En del av dem var plockade på brickor och en del inpackade med fina etiketter på. Det var många som ville ta sig en kakbit och kaffe/saft i caféet, eller köpa med sig hem.
En trevlig stämning hade vi.

Där fanns bär, äppel, sylter, grönsaker, bröd osv...

Många kom förstås också för alla fina erbjudanden som Sunds hade.
På flera ställen fanns REA-korgar och annat trevligt.

Själv hade jag stationerat mig vid ett eget bord.
På mitt bord hittades äppelmos, gurksallad, syltad rödlök, djävulssylt (salsa) och olika varianter av grönsakssalt. På bordet stod också lite nyskördad persilja och luktärter.






Även om kyldisken blev påfylld ett par gånger så var det nästan tomt när dagen var slut!

Det är jätteroligt när det ordnas något speciellt, alla i personalen drar sitt strå till stacken och kunderna dyker upp, tar del av festen och tar sig tid att sätta sig ner, umgås och äta något gott. Och roligt förr oss som står där med alla nöjda och glada kunder!

Jag hade glömt hem min mat, så en "Corinnes skördemacka" blev min lunch.
Så himla gott!! En av de godaste smörgåsarna jag ätit på länge.
Till kaffet åt jag en bit chookladkaka med färska bär på. Mums mums!




En härlig lördag i härligt sällskap och med massor av läckerheter!
Jag hade bordet fullt av mina hemgjorda sylter och salter när jag kom, men när dagen nådde sitt slut så fanns endast ett par kvar. Familjen var nöjda när jag kom hem och de fick se att en burk gurksallad fanns kvar som de fick ta fram till middagen!
Nu blir det att koka mer!

Det jag har pågång nu är att torka äppel, få se hur det blir...

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen