tisdag 20 mars 2012

dropp...dropp...dropp...

Blev lite städning/sortering i hjälpköket idag. Kasta ut de stora tvättkorgarna som jag inte mera använder! De tog onödigt med utrymme och jag föredrar min lilla bykkorg, för då samlas inte så mycket tvätt, utan man blir tvungen att hålla undan så att det inte svämmar över! ;)
Alva har ju blivit så pass stor att vi redan för länge sedan slutat använda skötbordet (ett skötunderlägg på arbetsbänken i hjälpköket). Kläderna har vi dock fortfarande kvar i skåpet. Men idag blev de flyttade till skåpet som finns i hennes rum, precis så som det SKA vara! Fick ju samtidigt kolla igenom alla storlekar på kläderna.. och en hel pafflåda blev nerpackad igen... Så nu ska jag fundera ut vad jag ska ha i det skåpet, så att det inte bara blir inkastat något onödigt där! Ännu är det inte färdigt, men det tar sig.

Efter städning slängde jag kläder på dottern och tog min kaffekopp och gick ut i solen! Härligt väder vi hade idag!!! Precis då kom sonen hemcyklande från skolan, så de fick saft och kex på terassen och sedan plockade vi fram boken så att han fick läsa sin "kvart om dagen".
Efter läxorna blev det lite bus i snön... på gräsmattan finns det ju faktiskt kvar :)


(Var tvungen att testa lite funktioner på redigeringsprogrammet, så det blev teckningar på mina barn)




Här kommer även lite pyssel- och inredningsbilder...


Nere till höger ser man min fina "hjärtan på tråd" som fick en ny kruka när vi var på Ikea, och förståss "majestätisk stormlykta" med ett limefärgat pelarljus,  från Partylite.
Nere till vänster en zink-kanna och en glasburk som jag också hade hem från Ikea. På närbilden uppe så ser ni att jag fick en pysselattack och plockade fram min samling med Washi-tejp, glasburken blev offret ;)

Har fortfarande inte lyckats flytta ver fotona från nya telefonen till min dator.. har ingen aning om varför de inte vill ta kontakt med varann??! Ska försöka få hjälp med det snart, och då ska jag avslöja hur renoveringen i sonens rum gick...

Vi återkommer :)


Kitty





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen