tisdag 4 juni 2013

En sommarhelg....

Lite somriga bilder från helgen... Inget jobb, bara familjetid!
 
Lördag
 

Kladdkaka med färska bär och vaniljglass
Avnjöt eftermiddagsfika på terassen. Blev lite bråttom när solen gick i moln och vi såg små vattendroppar som landade på kakbiten...
 

 
Vi hann bli klara innan regnet hällde ner!
 
 
Söndag

 
Vi drog iväg till stranden för första gången i sommar! Det var sannerligen lågvatten! Normalt går vattnet upp lika långt som gräset framför barnen...
 

 
Istället gick vi ut en bit och satte ner grejerna där det annars är sjöbotten!
Härligt med långa sandstränder! Jag skulle inte kunna leva "in i landet", nej, nära kusten ska det vara! Här ser vi ut till horisonten... på andra sidan ligger Sverige! :)


 
Mina småtroll är riktiga vattenlockar! Oj så roligt vi hade!
 

 
 
Lite energitankning med fruktbitar och trip.
 
Det blev en riktigt skön helg. Men nu har en ny arbetsvecka börjat, sonen är ensam hemma på dagarna, och denna vecka blir det även lite kalasande...
 
 
Måste erkänna att jag inte hann med så mycket i trädgården under helgen. Har så mycket halvfärdigt som borde tas itu med.. men jag har ju bara 1,5 vecka kvar innan mitt sommarlov börjar!
 
Hinner ha strax på en vecka ledigt innan vi drar iväg på semester! JEEE!!
 
 
 
 
- Kitty -

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Tänk, det är väl varmt i vattnet nu redan! Ser ut att vara så skönt då dom plaskar :)
Annars, jag är ledig på fredag, så jag hör av mig! Eller nästan ledig, måst till skolan och så lite frön.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen