måndag 25 april 2016

Måndags tema: "Gult"

Snart hänger jag inte med längre!
Är det verkligen måndag nu igen??!

Jo men visst är det måndag och självklart kör vi ett nytt Måndags tema.
"Gult" är veckans ämne!

Gul, det är mitten a Backsippan, här är den ännu inte i blom, men så småningom...


Gul som Primulan, den som ännu bara är små gröna bladrusetter...



Gulrandigt, som Hakone gräset...


Gult, det lyser det om Klockvippan 'Solar eclips', innan den mörknar i mitten. Den har lite för ycket sol här, så det dröjer längre innan den blir djup lila i mitten med bara en grön kant. Så fort jag får min skuggrabatt så ska dessa flyttas.



Gult, liksom Spirea 'Goldmound', som skymtar bakom den spräckliga Hostan 'Revolution'.


Gult, det syns på långt håll under våren då klockvippan 'Golden zebra' vuxit fram. Senare blir den mörkröd i mitten


Gult, det lyser det från de tidiga dagliljorna som oftast blommar i månadsskiftet juni-juli.



Gult, som den härliga stolen!


Det var mitt bidrag i ämnet gult.
Lite roligt att jag valde ett ämne som gult. Jag gillar egentligen inte gult i trädgården...
Gula detaljer som stolen ovan, det älskar jag dock!

Hur ser era bidrag ut??!
Väntar med spänning på länkarna så att jag kan gå in och läsa!


Nästa veckas tema blir: "Ute på gården"

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

lavendia sa...

Det syns inte att du inte är så förtjust i gult. Fint! / Britt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen