onsdag 20 april 2016

Vårlängtan och snöfall

Vilken dag vi hade idag!
Snöfall, hård vind och noll grader!
Vilken tur dock att den inte blev kvar på marken.

Så här såg det ut på marken när jag skulle åka till jobbet kl.6.30!



Började dagen redan kl.7 med produktskolning och sedan har vi jobbat på hela dagen i det usla och kalla vädret. På fredag har vi officiell öppning av plantbutiken, så vi har en hel del att stå i. Vädret gör ju inte att det går snabbare precis...


Min kollega hittade en groda.
När jag kom hem var jag genomfrusen, men ändå tvungen att gå ett varv i trädgården innan middagen skulle fixas.
Som ni märker så är det mobilen som legat i fickan idag, så ni får nöja er med mobilbilder.

Tulpan
Allium
En av favoriterna på våren, den städesgröna Fjällbruden.
Jag var skeptisk om den stora Scabiosan skulle övervintra, men titta så fint den redan växer.
Backsippans ludna och mjuka knoppar ser ut som en blöt katt efter dagens skyfall.
Kryprips, helt klart den grönaste hittills i vår!
Kryprips, Ribes glandulosum
Blir att söka sig isäng nu så att jag orkar upp imorgon.
Det är utlovat uppehåll, tidvis sol och nattfrost ända till måndag. Då kommer en massa regn igen...
Vi får hoppas att nätterna ändå blir relativt milda, så att de växter och lökar som hinner komma igång inte tar skada. För att inte prata om äppelymparna som jag redan skurit in, även om jag aldrig brukar göra det såhär tidigt...

Trevlig fortatt vecka till er alla!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

2 kommentarer:

lavendia sa...

Inte roligt med sådana bakslag. / Britt

Maria sa...

Grodor är ju bara för söta <3 Men trist med det här vädret. Men nu säger de faktiskt att det ska vända lagom till vappen, hoppas verkligen att det stämmer, och att det inte bara är tillfälligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen