torsdag 19 februari 2015

Bloggrunda i feberfrossa

Igår hann jag titta in på lite olika bloggar. Tycker det är intressant och inspirerande att åka runt bland bloggar i olika kategorier.
Har haft lite extra tid nu när man legat i feber flera dagar...

Därför tänkte jag nu dela med mig av några som jag besökt. Det kan vara ett sätt för dig att få nya tips och kanske hitta nya bloggar att läsa!



1. Hos ANNA STHLM hittade jag ett ursnyggt tips! Ett häftigt inredningstips som väcker mig som trädgårdsmästare, nämligen att driva upp ekollon i vas! Det måste ni kolla in! 

2. Min käre väninna och nybliven mamma Nina är tillbaka med sin fina blogg LILJAS CORNER efter en "baby-paus". I den bloggen kommer allt möjligt inspirerande om pyssel/hantverk, DIY,inredning, binderier, trädgård mm. Hon är också väldigt duktig med kameran och bjuder på många fina fotografier!

3. Sen var jag innne en sväng hos Sofia på INTERIOR BY SOFIA. Där kan man skrolla runt hur länge som helst! Hon var ett vackert och personlit hem och har alltid nåt pyssel, inrednings- eller renoveringsprojekt pågång!

4. En annan inredningsblog som jag tittade runt i var CAISA K. Jag blir alltid lika fascinerad av hennes hem och fotografier. Hon är urduktig på att fotografera och har ett fräsht hem i jordnära färger som bara skriker VÄLKOMMEN HEM! Så snyggt!

5. Hos Åse på 56kilo.se hittade jag nåt som fick mig att stiga upp från datorn och svänga ihop nåt smarrigt! Nämligen kokospinnar som påminner om bounty! Snurrade runt där en stund och nu har jag flera nya lowcarb recept sparade igen! Hon har massor av bra lchf recept där jag brukar hitta min inspiration även om jag inte själv äter lchf-kost. Men de går bra att följa när man bara t.ex. vill hitta hälsosamma recept med högt näringsinnehåll, med både sött och salt, när man vill undvika snabba kolhydrater som socker och vitt mjöl.  

6. På bloggen BAKVERK OCH FIKASTUNDER hittade jag ett tips inför fredagsmyset, nämligen tortillapizza! Med fina bilder och bra innehåll visade hon en fräsch variant av pizza toppat med tacokyckling och massor av grönsaker.

7. I bloggen LANDET KROKUS har inlägg om vårlökar rulla in. Fick sådan längtan till våren och grönskan efter att ha sett hennes olika blomrabatter som spirar som fält med tulpaner och andra lökväxter!

8. I en annan trädgårdsblogg, TRÄDGÅRD MED UTSIKT, hade de ingen snö och vårstädade i trädgården! Det här är förstås ganska långt söderut i Sverige och där blommade redan julrosen och snödropparna! Det är inte som när man tittar ut genom fönstret här och marken är vit och snödrivorna höga... Men det är härligt att kika in i trädgårdbloggar belägna i andra växtzoner.

9. Hos Sandra i VARDAGSFLOW pågår en utlottning! I hennes blogg får man läsa om vardag, mat, lchf, pyssel och inredning. Hon har även en annan blogg (i min sagarden)som troligen aktiveras när trädgårdssäsongen kickar igång.

10. En blogg som ofta får mig på att tänka mera positivt är PALETTEN. Bella har ett bra sätt att skriva som kan få en att se vardagen med nya ögon. Som instruktör och personlig tränare förgyller hon mångas vardag med ett leende och sundare liv!


Tror det får räcka såhär med en gott och blandat lista på 10 bloggar! Kanske jag hinner lägga upp mer bloggtips snart.

Enjoy!


Kitty

3 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Tack för de fina orden vännen! Många av dom där bloggarna var nya för mig, ska kolla in dem!

Helens trädgård sa...

Ja, att besöka andras bloggar ger verkligen inspiration.
Genom ditt inlägg hittade jag några som jag inte se tidigare men kommer nu att kolla.

Önskar dig en trevlig helg!

//Helen

Interior by Sofia sa...

Tack snälla du! Roligt att du kikar in :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen