måndag 25 maj 2015

Köksträdgården och filmsnutt....

För tillfället snurrar ganska mycket av mina tankar kring köksträdgården.

Det är nu jag rensar, gödslar och jordförbättrar.
Det är nu jag planerar vad jag vill skörda därifrån.
Det är nu jag köpt frön och förkultiverar.
Det börjar även närma sig tiden då jag köper små uppdrivna plantor att sätta ut.




Fick mina nya kryddväxter planterade i krukorna/lådorna igår, så nu är jag ett steg längre på listan..


Jag har ännu lite kvar att städa och fixa. Lite krukor som behöver ny jord och gruset som behöver krattas runt lite. Borde även få färdigt kanten runt porten till köksträdgården.

Annars tycker jag inte att min köksträdgård kräver så mycket tid och skötsel!
Jag blev verkligen förvånad hur lite tid jag behövde spendera där och hur mycket jag kunde skörda!! Här spenderar jag nu gärna tid i form av att gå runt och titta hur det växer, om jag lyckats med utrymmet för alla grödor eller bara sittandes på en stol med en kopp kaffe i handen!
Trädgårdslandet och örtagården jag hade innan tog massor av tid! Där växte ogräset snabbare än grönsakerna och skörden var liten jämfört med arbetet!

Jag har valt att ha rotmatt under mina gångar och singel att gå på. Jag har använt ett krossgrus i storleken 4-8 som inte innehåller dammet som ogräset rotar sig i. 

I videon nedan ser ni hur enkelt jag kan plocka upp det lite ogräs som växer här! Och hela roten kommer enkelt med!


...Sedan kan ni ignorera rotmattan som fortfarande är synlig... Den ska ännu klippas och kanten snyggas till.



Kitty

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad du är duktig och en fin trädgård har du :) kram lykkeliten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen