fredag 29 maj 2015

Äntligen en dag med sol!!

Hade lite ont om tid idag mellan jobb och kalas, men jag hann gå min tur i trädgården (som är obligatoriskt dagligen)! I min ficka hade jag endast mobilen, så nu får ni nöja er med dessa bilder även om färgerna ser bländade ut och så...

Man blir ju bara så glad av en dag med sol efter allt detta regn vi haft!

Rodgersia, Höstsilverax och Hosta




Brunnera macrophylla 'Jack Frost'


Gräset på bakgården har grott och börjar sakta men säkert bli grönare och tätare... Hoppas det hinner bli riktigt fint innan jag har öppen trädgård.


I den nya anläggningen som grävdes och planterades i höstas har snön brutit av min Pelarhäggmispel 'Obelisk' , som jag fick som examensgåva av kollegerna på Blomqvist's... surt!
(HÄR kan ni skymta den på flera bilder)


Tulipa 'Mondial'


Den gula tidiga dagliljan är full av knoppar!

Mandshuriska valnöten börjar vika ut sina vackra blad. Detta träd hör till en av trädgårdens stoltheter och raritet. Har ett stort värde för mig även om den ännu är liten!



Aronia på stam jag ympat själv på en rönn som jag slet upp här i våran skog för nåt år sedan!
Nu hoppas vi på många liknande dagar! Vinden får gärna avta något, men solen vill vi se mycket av! Regnet kan komma när vi sover!



Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen