tisdag 2 februari 2016

Våren i kruka

Tog en sväng via Sunds Trädgård med dottern igår. Det är omöjligt att inte väcka vårkänsklorna när man går runt där i vimlet av nya vårväxter och fina utställningar som sammanställts!

Hade lovat Alva att jag kan köpa en blomma ifall hon är duktig. Och hon var mer än duktig!

Hann prata lite med kollegorna, det gjorde hon med. Medan hon gick och letade (och jag pratade) vilken växt vi skulle köpa, berättade hon om hennes trädgård och att hon ska bli trädgårdsmästare när hon blir stor.

Till slut bestämde vi oss för ljusrosa våreld, Kalankoe. Visste direkt vilken kruka jag skulle sätta dem i, och var fullt medveten om att jag hade två krukor... alltså MÅSTE vi köpa två växter!

Krukorna ska få stå i köket, men Alva ska själv få vattna dem (när jag säger att det behövs). Hon tycker om att vattna och sköta växter. Tror bestämt att hon skulle vattna/sköta ihjäl dessa annars, eftersom de kräver så sparsam bevattning.


För att dölja krukkanten och jordytan drog jag lite sisal runt växterna.


Vet inte varför, men dessa krukor med sina vita prickar väcker vårkänslorna hos mig. Blir ju inte sämre heller (eller mindre vårigt) med ljusrosa blommande krukväxer som pryder dem!




Nu har våren flyttat in i köket hos oss!

När vi kom ut på parkeringen kunde jag inte annat än dra på munnen när Alva plötsligt utbrast: "Jag sko no trivas med dehär jobbi jag!"

Vad kan man säga? Sådan mor, sådan dotter!

Kitty

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Hon blir säkert en duktig trädgårdsmästare när hon har en sådan duktig och kunnig mor att släktas på :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen