fredag 13 oktober 2017

Blommig fredag: Höstpremiär

"Höstpremiär"
Blommig fredag är tillbaka, så givetvis är även jag det.

Mina vinteräppel (och nästan alla andra äppel) hänger fortfarande på träden, de mognar seeeeent iår!


Huset är målat, så ett stort projekt är kryssat av listan.

I våras klippte jag även ner min Alpklematis 'Cyanea' som finns planterade på båda sidorna av porten till terassen.
De har STORMVÄXT iår!
Den är nästan lika stor som innan jag klippte ner! Kanske större, för nu är det bred och gröna hela vägen nerifrån. Förrut var den kal och brun nertill och frodig och grön uppe på porten.

Nu har jag fått titta till den konstant och leda alla stjälkar rätt för att den inte ska vara för bred och vild. Skulle man stå ett par timmar och titta på den så skulle man säkert se den växa.

8.10.17 Nymålat hus och klematis har växt tillbaka i porten


Mera blommig fredag hittar ni HÄR.

Vill ni vara med i min länksamling "Måndagstema" som öppnar varje måndag kl.10 så är det bara att länka in. Inkommande måndag kör vi temat "Hur tänkte jag?". Välkomna med!

Nu väntar 5 lediga dagar för mig, woop woop!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

3 kommentarer:

Luna Ek sa...

Och vilken snygg pergola också......

trädgårdsdrömmar sa...

Så snyggt med klematis på båda sidor av portalen.
Trevlig helg.

Villrose sa...

Klematisen blir vel praktfull til våren!
God helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen