torsdag 26 oktober 2017

Första snön

Igårkväll började flingorna singla ner från himlen, men egentligen var det först tidigt på morgonen som det kom ordentligt med snö.

Under jobbdagen kunde man se genom fönstret hur snön föll ner.. Kändes så konstigt, så ovant... Man blir lika förvånad varje år när deen första snön kommer, precis som om man inte upptäckt att vintern faktiskt smygit bakom hörnet.

Väl hemma, redan skymning ute, tog jag ut kameran i trädgården (i lågskor 😅).

Trädgårdens växter välkomnade mig hem i sina vita hattar. Aronia knäböjde med sina bärklasar iklädd hög hatt, det var fest i trädgården. Kändes lite uppklätt och högtidligt. Klotlöken, Allium sphaerocephalon, hade satt upp håret i en hög frisyr och dansade runt de armerade stolparna.



Det är vackert med snö.

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Trädgård i Torslanda sa...

Det är vackert men jag hoppas ändå att det ska dröja riktigt länge innan jag får se snö i min trädgård.
//Helene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen