söndag 8 april 2012

Påskyra och vårblommor!

Hade födelsedag tidigare i veckan, samma dag som jag kom hem från sjukhuset. Har sedan dess fått hela 3 tulpanbuketter av nära och kära :)
Tulpaner hör till en av mina favoritblommor, och nu får jag ha dem att pryda både kök och vardagsrum!



Igår köpte jag 2 nya krukväxter, nämligen pärlhyacinter. Tycker dom hör våren till, och det bästa är ju att sen kan man bara stoppa ner dem i blomrabatten så får man se dem blomma ute följande vår! Var lite osäker om de skulle rymmas i krukorna jag hade, men det gick precis! Dekorerade med lite naturfärgad sisal för att dölja kanten som skymtade från innerkrukan.



Och denna fina grönväxt bodde i krukan INNAN jag åkte in på sjukhuset...



SEN, när jag kom hem därifrån så var dom såhär fina!! Medge, jag var tvungen att hitta ersättare!!


Men nu har jag mina fina pärlhyacinter där! Det får stanna med temat blommor i detta inlägg. Har sysslat med lite annat också, men det får bli till nästa gång :)

Glad påsk på er alla!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen