måndag 9 april 2012

Pyssel och kaffedopp!

Måste bara lägga upp lite bilder från dagen då jag kom hem från sjukhuset.

När jag kom inkörande på gården så såg jag omedelbart hur snön smält bort runt buskar och träd och att där stack upp små knoppar! Jag gick raka vägen in och hämtade kameran förståss! Tror inte att läget ändrat så mycket sedan (fotot taget för en vecka sedan) eftersom det kommit snö ett par gånger så att mina krokusar hamnat under snön igen...


Dagen var ju min födelsedag. På kvällen drack vi kaffe (bara vi fyra i familjen) och åt tårta! Pappa hade dagen innan gjort sin livs första tårta med barnen!! Bottnet hade han köpt från butiken förståss ;)
Den blev riktigt lyckad. Han hade mixat upptinade jordgubbar med florsocker istället för att använda sylt (som jag brukar göra) och så fanns där i också bananskivor, vaniljkräm och grädde. garnityren blev improviserad av det han hittade i skåpet. Själv var han jättenöjd och stolt över sitt mästerverk! Dagen efter delade han resten av kakan med barnen, så den hade snabb åtgång!  :)
(Tulpanerna på bordet fick jag av en god vän som kom förbi för att se hur jag mådde)


Några dagar senare kände jag att jag hade lite mera energi. Vi hade en enkel lunch jag och barnen (pappa på jobbet), vi bara värmde upp den hemlagade pizzan från dagen innan. Därför ville jag överraska dem, så det blev våfflor med äppelmos och vaniljvisp till efterrätt! Det gillar barnen... och jag! :)



Tog mej också lite tid att sätta mej framför symaskin. Har ritat och funderat hur jag enkelt ska sy ett gosedjur till barnen utan att behöva sy ihop så många olika delar.

Här är resultatet! Barnen slog ihop sina kloka huvuden och hittade på ett namn. Alva kallade honom Pojken, men med storebrors hjälp så döptes han till "Pojken Björnis".



Nu vill sonen ha en likadan. Han har specifika önskemål förståss! Den ska vara vit och se ut som en kanin! Har ritat upp ett nytt mönster.. bara att ta sig tid att klippa och sy nu då... men har nog inget vitt tyg i samma material, strechfrotee. Måste ju säga att det är ju inget billigt tyg att sy goosisarna av.. det är egentligen inhandlat för att sy kläder av det!

Nu blir det att gå in till köket och fundera på dagens lunch... idetorka...


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen