onsdag 14 januari 2015

Soyadryck och trädgårdslängtan

December var en tuff månad!
Då pratar jag inte bara om alla jobbtimmar och allt spring! Utan även kroppen tog stryk...

Det hel började i oktober.
I slutet av säsongen på plantskolan blev händerna för trötta på denna trädgårdsmästare! Hade värkande handleder och ingen styrka i fingrarna. Nattetid domnade händerna bort och värkte. Karpaltunnel! 
I samma veva stukade jag vänster hand under ett boxingpass och min träning blev lidande!
Försökte träna mycket mage, rygg, ben och kondition under tiden händerna var odugliga. Det var tufft att hela tiden känna att jag inte kunde göra allt själv, att konstant fråga om hjälp, både hemma och på jobbet. Humöret och energin dalade rejält, jag började slarva med kosten och plötsligt hade jag återgott till godis, chips och desserter!
Det tog mig nästan två månader innan jag kunde använda kettlebells på gymmet eller göra burpees/armhävningar. Nu, tre månader senare, har jag äntligen vågat mig på ett boxingpass! Det var så obeskrivligt roligt att vara tillbaka! Men slagen får jag hålla tillbaka, för mina handleder är långt ifrån bra.

Under denna tid har jag tyvärr låtit några kilon komma tillbaka på min kropp!
Så frustrerande!!! Men nu är jag pågång igen med träningen (men jag får känna efter, anpassa och ta det lugnt) och försöker hålla koll på det dagliga intaget. Kosten är en viktig del av välmåendet! Jag strävar efter att ha många färger på min tallrik, minskat kolhydraterna och håller mig så gott det går till det mera hälsosamma!


Jag har även minskat på mejeriprodukterna, speciellt mjölk, men jag äter nog naturellyoghurt, grynost, fetaost och många andra produkter, men mindre mängder!
Nu har jag bekantat mig med mjölkfria produkter!
Soja är en bra proteinkälla och hälsosam, speciellt för kvinnor (har jag hört).
I butiken hittade jag alpro soyadryck i mindre tetraförpackningar. De finns i smakerna choklad, vanilj och original. Har bara testat de två smaksatta, vanilj är absolut min favorit! De innehåller nog lite tillsatt socker, men de är jättegoda! Drycken passar bra som mellanmål när man kommer från jobbet och är lite småhungrig innan middagen. Kan även dricka en om jag vid något tillfälle får sug efter något gott. 
Bättre detta än choklad eller kakor! 


Håller på och planerar kursen som snart ska starta, (skrev om den HÄR). Ska gå igenom och berätta lite grunder åt deltagarna först och ge inspiration innan de drar igång med sina trädgårdsplaneringar! Jag har bläddrat en del i tidningar och googlat inspirationsbilder. Så nu sitter jag här och drömmer om sommaren och den kommande trädgårdssäsongen och sörplar på min vaniljdryck!




ÅÅÅH VÅREN!
Vill ha våren nu!

Blir att sätta upp några nya mål inför beachsäsongen! Nu ska kilona bort!


Kitty

1 kommentar:

Anonym sa...

Lider med dig! Min mamma har också problem med karpaltunnel just nu och det verkar vara otroligt jobbigt :( Hoppas du blir bra snart! /Catherine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen