torsdag 4 juni 2015

Beundrar min nyplanterade stolthet...

Ibland är det bra att få längta lite innan man får det man vill ha. Jag har velat ha ett träd i flera år.
Har inte riktigt kunnat bestämma mig för vilket, men min tanke har hela tiden gått tillbaka till samma träd, Paraplyalmen, Ulmus glabra 'Pendula'.

Nu är beslutet taget, trädet är inhandlat och idag hade jag maken att svänga in via jobbet med bilsläpet!

När jag sedan kom hem halv nio ikväll gick jag raka vägen till bakgården och rev upp Pelarhäggmispeln 'Obelisk' (som blev avbruten av snön) och planterade ner mitt nya träd!

Innan jag skulle gå och lägga mig ikväll var jag bara tvungen att ställa mig i fönstret och beundra min nya förälskelse i trädgårdsfamiljen! Jag tittade inte på hur skitiga fönster jag hade (därav lite dåliga bilder), utan tittade bara på trädet. Kunde inte låta bli att hämta kameran och föreviga känslan. Kunde heller inte låta bli att omedelbart överföra bilderna till datorn och publicera dem här för er!

Mitt nya fina träd. Fotat genom ett skitigt fönster i kvällsskymning. Med massor av annat störande med på bilden (men det struntar jag i). Paraplyalmen. Välkommen hem!



Paraplyalm, Ulmus glabra 'Pendula'
För några dagar sedan kunde ni se i ett inlägg hur snön hade brutit det andra trädet.

Nu kan jag gå och sova med ett leende på läpparna och ett inre lugn.
Äntligen står en Paraplyalm i min trädgård!
Kitty

2 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Vilket VACKERT träd!!!

Johanna sa...

Lyckans ost! Det där är en jag skulle också vilja ha om jag hade en passande trädgård. (alltså större än nu;)

Ha det bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen