söndag 20 mars 2016

Vårtecken och smältande snö

Denna helg har varit lite kallare, bara ett par minusgrader, men solen har minsann varit närvarande!
En sväng med kameran för att dokumentera vårtecken kallade hårt!


Snart är terassen snöfri, och en stol har redan lyfts fram.

Entrérabatten skuffar vi upp snö i, så där ligger fortfarande ett tjockt lager snö, men det är bra.
Här på södersidan är det risk att det tinar upp rabatten för snabbt annars. Vill ju inte att vårlökarna ska titta upp riktigt ännu, för då är nog risken stor att de fryser!


Runt häcken ser man tydligt hur hårt vårsolen tar på snön. Här är gräset framme, och tittar man riktigt noga så kan man se ytterligare vårtecken....


Krokuslökarna tittar fram, 19.3.16 

Som ni kanske läste här tidigare så har jag den senaste veckan donat på lite i köksträdgården.
Förra lördan grävdes en odlingslåda fram ur snömassorna, på onsdan sådde jag grönsaker och igår (lördag) fick vi klart locket som ska ligga på lådan. (Om ni issat det så är det bara att klicka på länkarna för respektive dag.) 

Vi hade lite "tungt skrot" som tyngder på plasten, som jag hade satt över lådan som skydd, under tiden locket blev byggt.
Bara för att det är roligt, och när maskinen ändå skulle köras ut för att användas till annat, så tog vi den till hjälp. Jag körde till köksträdgården så att maken fick kasta alla grejer i skopan och sedan körde jag tillbaka och backade in i garaget där det lastades av.
Jag har ju nämnt det tidigare, men jag gillar att köra maskiner!
Det är så kul!



Nu ska jag ut, vädret är underbart och dottern ska ha "konstert" tillsammans med grannens flickor!


Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Skönt att se att våren är på g även hos er. Sakta men säkert. Ha det så mysigt på konserten :)

lavendia sa...

Nu ska det väl inte komma mer snö, hoppas man ju. Ni har litet större drivor än vi. Dagarna är fina, men nätterna rätt kalla. Hoppas det gror bra i lådan. / Britt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen