måndag 10 juli 2017

Måndagstema: "Djupa färger"

Så var Måndags tema tillbaka efter ett par månaders uppehåll.
Tänkte starta med ett tema som ligger mig varmt om hjärtat, "Djupa färger".



Att blanda och kombinera färg och form när det kommer till bladverk är något jag ofta experimenterar med. Både i rabatterna och i mina krukplantering.


Iår är det rätt mycket mörka färger på min terass...


Gillar mitt mörka gräs mot den halvblanka plåthinken.



Mera gräs, mörkbladig alunrot, mörkbladigt klöver och cosmos 'chocamocka' med sina mörka djupröda blommor (råkar vara bara i knopp just nu). Helst blandar jag dem i krukor av gamla konservburkar och andra naturliga krukor.


Det höga rödbladiga är faktisk inköpt från kryddväxtavdelningen, en Amarant. Väldigt vacker i färgen.


Hoppas ni är flera som vill haka på i måndagstema och lägga till era egna inlägg med temat "djupa färger".

Nästa vecka är temat "Äntligen..."

/Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen