tisdag 28 februari 2012

Filmjölkslimpa

Igår hade jag en "Partylite visning" hemma hos mej. För att göra det enkelt när man ska fungera både som värdinna OCH konsult så slängde jag ihop världens godaste och enklaste limpa och tog fram smör, ost, salladsblad och skivad paprika och gurka. Så fick alla göra sin egen goda kvällssmörgås, så hade jag nog kex också ;)

Bilden nedan är ej tagen igår, utan den är från ett tidigare baktillfälle. Testade att göra den ännu nyttigare igår, jag böt ut vetemjölet till speltmjöl, det blev jättegott! recept hittar du här:


Om du är ägare av denna bok, "A piece of cake", så hittar du receptet på sidan 199.


Nu har jag jättestort sug efter en bit limpa, men den var så populär så att det bara lämnade två skivor, och de åt jag upp på kvällen (vrålhungrig som jag var efter att jag inte hann äta någon middag..). Kanske det blir att baka en ny idag då ;)





Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen