måndag 27 februari 2012

veckan är slut, men blommorna står fortfarande kvar

Njuter av mina rosor, är så förtjust i mina nya krukor med de söta prickarna!


Var tvungen att lägga upp denna bild! Det var så gott, och barnen gilla. Så tycker de också att det är lite roligt att få gnaga i sig maten från en pinne ;)
Marinad till kyckling: soya, honung sötsur chilisås, olja, grillkrydda, salt, timjan, curry. Sen var det bara att skära naturella kycklingfiléer i breda strimlor och trä dem på pinnarna, häll över marinaden och låt dem stå minst 20min och sen placera dem på plåt, strö över sesamfrön och grilla dem (denna tidpunkt blir det i ugn). servera med ris, grönsaker och chilisås eller currydipp. Bon Apetit!

 
På vägen in till stan idag så var jag bara tvungen att köra igenom den gamlaste delen av stan. tycker att gatan är så vacker! Roligt att det finns lite historia kvar. Vädret var så fint och soligt när jag tog dessa foton, men jag tror att kameran bländades eftersom det inte syns.. eller nåt...



Sitter och bläddrar i en Ikea katalog... Jag VILL VILL VILL ha fixat upp mitt arbetsrum NUUU!!! Men, kanske blir det snart av... måste drömma, fundera och planera fram till dess¨, så att jag vet vad jag vill ha när det är dags.

Nu ska jag ta och fortsätta bläddra lite. Ska ta och söka fram några inredningstidningar och se om jag hittar nå inspirerande bilder ;)

Ha en bra start på den kommande veckan, SPORTLOV!  :)


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen