lördag 25 februari 2012

Mina blommor säger tack... om de överlever...

Imorrn kom jag på att nu är det dags att friska upp mina grönväxter. klippte rötter, diskade både inre och yttre krukan, lite ny blomstermylla, tvättade bladen och lite beskärning och putsning. Nu ska de nog må bra hoppas jag, bara de överlever förändringen...



Har ett Paradisträd som har mått väldigt dåligt denna vinter. Den har tappat blad som lövträden på hösten. Och barnen har kastat leksaker i den så grenar gått av. Men nu har jag gjort en ganska hård beskärning, så jag passade på att ta vara på sticklingara. sist när barnen bröt några grenar på den så satte jag dem i ett vattenglas, små rötter har nu hittat ut så jag planterade dem i en kruka. Få se nu då om de orkar växa till en fin planta!


Har några sticklingar av Gullranka också i vattenglaset. Vilka rötter de har fått!! Hade ingen kruka inne så den får jag plantera en annan gång :)



Tack för att du tittade förbi!

Nu ska jag kolla vidare på Gladiatorerna. Vilken underhållning ikväll!! Gladiatorerna får verkligen smaka på stryk ;)


Kitty


1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Mina pengaträd var riktigt risiga också. Beskar dem för några veckor sen, och dom verkar nog ha tyckt om det.

Skön söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen